Na redakční radě Tvořivé dramatiky v listopadu 2017 padla výtka, že v ní chybí didaktika oboru. Nepochybně jí může být víc a v různých kontextech, ale nevidím to jako palčivý probém oboru, neboť ten je pedagogikou a didaktikou zejména prostoupen. Ve studiu na KVD (o tom mohu mluvit nejspíš) je jednak třísemestrální předmět Didaktika DV, jednak se otázky ůjak učit" objevují v řadě praktických předmětů. Poznatky z nich vnášejí posluchači i do předmětu Didaktika, který je jakýmsi koordinátorem a svodkou všeho ostatního... bez didaktiky to prostě nefunguje. Dramatická výchova se tím liší od dalších umělecko učitelských oborů, alespoň co se dozvídám od posluchačů, kteří hudební či výtvarnou výchovu absolvovali před tím, než přišli na KVD. Sdělení první: "Měli jsme na HV přednášku jeden semestr a dozvěděli jsme se, jaká musí být výstavba hodiny - reprodukce hudebního díla y až na jejím konci. Při praxi mě pedagog didaktiky setřel za to, že jsem záznam dětem pustila na začátku." - Dogma didaktika. Příběh druhý: "Vystudovala jsem výtvarku, jednooborovou, ale jak učit, s tím jsem se setkala až v dramatické výchově." Neboť v té je přirozenou součástí veškerého konání, problém je jen v tom, zda si to všichni učitelé vždy uvědomují a dovedou to pojmenovat. Což přirozeně je téma k diskusi